به وبلاگ دنیا کنسول خوش آمدید.

این وبلاگ آخرین آخرین اخبار تکنولوژی کنسول ها را ارئه می دهد.

به وبلاگ دنیا کنسول خوش آمدید.

این وبلاگ آخرین آخرین اخبار تکنولوژی کنسول ها را ارئه می دهد.

ماجرای سامسونگ و سیستم‌عامل تایزن


ماجرای سامسونگ و سیستم‌عامل تایزن



در یکی دو سال اخیر نام تایزن (Tizen) را بسیار شنیده‌ایم. این سیستم‌عامل به برگ برنده سامسونگ برای استقلال از سیستم‌عامل اندروید گوگل تبدیل شده. در گزارش جدیدی که در ژاپن منتشر گردیده، به احتمال معرفی رسمی این سیستم‌عامل و اعلام تاریخ معرفی اولین دستگاه تایزنی سامسونگ در یک ماه آینده و پیش از نمایشگاه MWC اشاره شده.

هیچ شکی وجود ندارد که سامسونگ نگاهی کاملاً راهبردی به سیستم‌عامل سامسونگ دارد. این قضیه به طور آشکار و با همکاری اینتل در جریان است. از آن سو، در دو سال اخیر خبرهای جسته و گریخته‌ای از احتمال عرضه اولین دستگاه مجهز به تایزن منتشر شده، اما هنوز اثری از این تلفن‌های خیالی نیست.
در کنار همه این‌ها، در گزارشی که اخیراً در ژاپن منتشر گردید، اعلام شد سامسونگ به زودی و تا یک ماه آینده خبرهای زیادی در مورد اولین دستگاه تایزنی خود خواهد داد. طبق این گزارش، اپراتورهای مخابراتی و سازندگان تلفن‌های هوشمند در ژاپن، کره جنوبی و چین مشتاقانه منتظر ظهور این پلتفرم هستند. در حال حاضر حدود 90% بازار جهانی تلفن‌های هوشمند در اختیار دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است.


در این گزارش همچنین به احتمال راه‌اندازی اپ استور اختصاصی تایزن در چند ماه آینده اشاره شده. از قرار معلوم، شرکت‌های سامسونگ، اینتل، فوجیتسو، هوآوی و اپراتورهایی نظیر Vodafone و Orange در پشت این داستان قرار گرفته‌اند.
سامسونگ می‌خواهد با توسعه سیستم‌عامل تایزن، استقلال خود را به رقبا نشان داده و با بهره بردن از این سیستم‌عامل متن باز، خود را صاحب تمام و کمال تلفن‌ها و تبلت‌های اش کند.
منبعPhoneArena

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.